28.10.2020

Kimpisen lukio Lappeenrannasta Etelä-Karjalan joukkuekilpailun voittoon lukiolaisten turvallisuuspolitiikan Turpotietäjä-kilpailussa

Etelä-Karjalan Turpotietäjä 2020 voittajajoukkue Kimpisen lukio ja kansanedustaja Jukka Kopra. Vasemmalla edessä henkilökohtaisen kilpailun voittaja Helmi Väisänen. Kuvassa myös Aada Valtonen, Niko Pallonen, Akseli Strandman ja Eetu Pätilä.

Kimpisen lukio Lappeenrannasta on voittanut Etelä-Karjalan joukkuekilpailun Turpotietäjä-kilpailussa, joka käsittelee aiheeltaan turvallisuuspolitiikkaa. Kilpailuun osallistuivat myös Imatran yhteislukion ja Savitaipaleen lukion joukkueet.

Kilpailuun järjestettiin alueellisesti eri puolilla maata. Kisaan osallistui valtakunnallisesti 47 lukiota ja noin 400 kilpailijaa.

Alueellisesti parhaiten menestyneet jatkavat valtakunnallisessa arvostelussa. Loppukilpailu järjestetään Helsingissä 30. marraskuuta.

Kilpailun tarkoituksena on innostaa nuoria pohtimaan turvallisuuspolitiikkaa ja kokonaisturvallisuutta. Kilpailun järjestävät Reserviläisliitto ja Suomen Reserviupseeriliitto. Kilpailun taustalla ovat mukana myös Kadettikunta ja Historian ja yhteiskuntaopin opettajien liitto.

Etelä-Karjalan palkintojenjakotilaisuus järjsetettiin maanantaina Lappeenrannan upseerikerholla. Etelä-Karjalan maakuntahallituksen puheenjohtaja Jukka Kopra toi tilaisuuteen puolustusvaliokunnan tervehdyksen.

Etelä-Karjalan Turpotietäjä–kilpailun henkilökohtaisen sarjan maakunnalliset tulokset

1. Helmi Väisänen (Kimpisen lukio)

2. Aada Valtonen (Kimpisen lukio)

3. Niko Pallonen (Kimpisen lukio